سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۷ ب.ظ

دین (قسمت سوم)

دین

بسم  الله الرحمن الرحیم

قال مولانا حسین بن علی علیه السلام :

الناسُ عبیدُالدنیا و الدّینُ لَعِق ٌ علی أَلسنَتِهم یَحُوطونَه ما دَرّت معایشُهم فاذا مُحِصُّوا بالبلاء قلَّ الدَّیانون؛همانا مردم دنیا پرستند و دین از سر زبان آنها فراتر نرود و دین را تا آنجا که زندگى‏شان را روبه راه سازد بچرخانند وچون دربوته آزمایش گرفتار شوند دینداران اندک گردند. (تحف العقول)

در نوشتار قبلی به این نکته اشاره شد که تصحیح عقاید و دین مردم همواره مورد توجه ائمه اطهار علیهم السلام بوده است.داستان ذیل اشاره به این نکته دارد.

عمرو بن حدیث گوید:روزی بر امام صادق علیه السلام که در منزل برادرش بود، وارد شدم از علت ورود امام پرسیدم،فرمودند :برای هواخوری آمده ام.عرض کردم اجازه می دهید من دین و آیینی که خدا را بدان می پرستم برای شما بیان کنم؟فرمودند:آری.گفتم من معتقدم که معبودی جز الله نیست و محمد صلی الله علیه و آله و سلّم، عبد و فرستاده اوست و قیامت بدون شک بر پا خواهد شد،و خدای متعال اموات را بر می انگیزاند.من به اقامه نماز،پرداخت زکات،روزه ماه رمضان و انجام حج بر کسی که استطاعت داشته باشد معتقدم.همچنین به اینکه امر ولایت پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به امیرالمومنین علیه السلام و سپس امام حسن و امام حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی علیهم السلام و پس از او به شما واگذار شده اعتقاد دارم.شما پیشوایان من هستید و من بر این اعتقاد زنده ام و می میرم و خدا را پرستش می کنم.

امام صادق علیه السلام فرمودند:ای عمرو،به خدا قسم این اعتقادات همان است که من و پدرانم به آن معتقدیم و خدا را به آن می پرستیم.بعد حضرت فرمودند:هدایت خویش را به حساب خداوند بگذار نه به حساب خود و او را بر این نعمت سپاس گذار.

(بحارالانوار ج 66.ص5.چاپ بیروت)

عوامل سستی در دین

گاهی علل درونی و گاهی علل بیرونی موجب فرار افراد از دین و دیندار بودن میشود.و دینداری فقط در حد یک شعار در می آید.یا همان تعبیر حضرت ابی عبدالله که حضرت فرمودند لقلقه زبان.

دینداری در موقعیت های حساس مثل دعوت به جهاد و شهادت،امتحانات سخت الهی در دنیا،کمبودها،از دست دادن ها و فقدانها ظاهر می شود.و متاسفانه بسیاری از افراد بازنده میشوند.

 

نویسنده: حجت الاسلام محمد صنایعی استاد محمد صنایعی

نظرات (۱)

سلام باباتوروخدااینقدرشعارندیدیک کم هم ماجوونهارو درک کنید ازسایت شما انتظارمیره لااقل یک کم بروزترباشید
پاسخ:
سلام دوست گرامی. ممنون از حضور گرم و دل پر دغدغه شما.این راه پستی و بلندی زیاد داره. انشاالله با کمک و نظرات شما و با لطف و دعای امام زمانمون، در این مسیر گام برخواهیم داشت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی