سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ق.ظ

نه از مریخ نه از ونوس(قسمت هفتم)

عدم ازدواج

بسمه تعالی

توجه به تفاوتها
دریکی از مشاوره ها نکته جالبی مشاهده کردم که بعداز تمرکز بیشتر روی آن ، موارد مشابه دیگری را نیز بخاطر آوردم. با اینکه خانم بسیار مهربان وفداکاری به نظر میرسید وبه گفته همسرش از هیچ محبتی در قبال همسروفرزندش دریغ نمیکرد اما نه به تفاوتهای ذاتی زن ومرد توجه داشت ونه فرقی میان حیطه کاری ووظایف زن ومرد قایل بود!


انتظار جدی داشت که اگر همسرش مثلا هشت ساعت از روز را بیرون از منزل میگذراند او هم حق داشته باشد دقیقا به همین میزان بیرون از خانه باشد بدون اینکه نیاز وضرورتی به این مساله باشد وحتی بدون اینکه شاغل باشد! واین در حالی بود که آثار منفی رفت وآمدهای طولانی وغیر ضروری او روی تربیت فرزند او کاملا مشهود بود.
گاردی که این خانم محترم هنگام صحبت به خود گرفته بود وکلمات متوقعانه اش من را به یاد این نکنته انداخت که تفاوتهای زن ومرد فقط در جنسیت ، جسم ، روحیات ، عادات و خواسته ها نیست بلکه اسلام عزیز با ظرافت کامل وبا عنایت به همه این تفاوتها ، حیطه وظایف هرکدام از زن وشوهر را نیز متفاوت میداند ودر غیر موارد ضروری واستثنایات ، تخطی از این حیطه را موجب بروز مشکلات فردی وخانوادگی میداند وحتی در برخی موارد موستوجب عقاب اخروی معرفی میکند .
حتما شما هم دوست دارید بدون مراجعه به مشاور وتحمل زحمت پیدا کردن مرکز مشاوره مطمین تا حد زیادی بتوانید به تنهایی از پس حل اختلافات زناشویی خود برآیید پس باید بدانید یکی از بهترین رموز وفنونی که به شما کمک زیادی خواهد کرد توجه به تفاوتهایی که همسرتان با شما دارد است.
بسیاری از اختلافات زناشویی از آنجا سرچشمه میگیرد که هرکدام از زن وشوهر گمان میکنند همسرشان نیز باید حتما همانطور بیاندیشد که آنها می اندیشند! همان کارهایی را انجام دهد که آنها انجام میدهند ! همانگونه ابراز محبت کند که آنها ابراز میکنند!
بهتر است دقت کنیم که اعتدال با تساوی فرق میکند یعنی لازم نیست برای اینکه عدالت در خانه وخانواده رعایت شود ، هرکدام از زن وشوهر دقیقا همان کاری را انجام دهند که دیگری انجام میدهد بلکه کافیست هرکس وظایفی راکه دین بر اساس ظرفیت وروحیاتش برایش مشخص نموده است، به خوبی انجام دهد.


                                                   حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی محجوب   نویسنده: حجت الاسلام هاشمی محجوب

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی