سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲ ق.ظ

بی قاعده ها (8)

ارسالی از: عمار

زمانی که نجار پیری بازنشستگی خود را اعلام کرد صاحب کارش ناراحت شد و سعی کرد اورا منصرف کند.اما نجار تصمیمش را گرفته بود.سرانجام صاحب کار درحالی که باتأسف بااین درخواست موافقت میکرد، ازاو خواست تابه عنوان آخرین کار ساخت خانه ای را به عهده بگیرد. نجار نیز چون دلش چندان به این کارراضی نبود به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد وبا بی دقتی به ساختن خانه مشغول شد وکار را تمام کرد.

زمان تحویل کلید صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری! نجار یکه خورد و بسیار شرمنده شد. درواقع اگر او میدانست که خودش قرار است دراین خانه ساکن شودلوازم و مصالح بهتری برای ساخت آن بکار می برد وتمام دقت خود رامیکرد.
این داستان زندگی ماست. گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که هرروز میسازیم نداریم، پس در اثر یک اتفاق میفهمیم که مجبوریم در همین ساخته ها زندگی کنیم. اما فرصت ها از دست می روند و گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم ممکن نیست .
شما نجار زندگی خود هستید و روزها چکشی هستند که بر یک میخ از زندگی شما کوبیده میشوند. مراقب خانه ای که برای زندگی خود میسازید باشید.



نظرات (۲)

مثلی است که میگه....ببین چی گفته ...نگاه نکن کی گفته ....من هم از علاقمندان به استاادعدالتیان هستم...ولی مطلب جالب است به نظرم به هرصورت باید مطالب زیبا وتاثیرگذارنشریابد
پاسخ:
سلام و سپاس از شما
باسلام
این داستان ، تحریف شده‌ی شعری است که استاد عزیزمان آقای عدالتیان در کتاب پند حکیم فرمودند! البته ایشان درباره یک معمار چنین داستانی را طرح کرده اند و اینجا صرفا نام معمار به نجار تغییر یافته است!
لطفا منبع این داستان یعنی کتاب پند حکیم ذکر شود و به جای لقب نویسنده، لقب فرستنده در نظر بگیرید!
جالب است که حقوق مطالب مدیر موسسه توسط همکاران زیر مجموعه‌ی موسسه رعایت نمی شود!
پاسخ:
باسلام وسپاس از حضورتون. بخش بی قاعده ها جایی است برای ارسال مطالب جذاب وجالب بدون انحصار در موضوع خاص که شماکاربران عزیز درقالب دلنوشته یاگزیده مطالب برای ماارسال میکنیدتا بانام خودشما دراین بخش موردبازدید سایرین قرار بگیرد. البته حق باشماست اشتباها فقط دراین شماره از بی قاعده ها بجای ( ارسالی از) کلمه نویسنده گذاشته شده بود که باتذکر بجای شما اصلاح شد. بازهم حق باشماست که داستانی با این محتوا در کتاب پند حکیم استاد عزیزمان وجود دارد ولی بهتر است یادمان باشد که قرارمان در این بخش ذکر نام ارسال کننده است نه نام منبع مطلب بنابراین از شما همراهان همیشگی راه روشن هم انتظار داریم اگر کلام خوبی از سخنرانی های عمومی وخصوصی اساتید موسسه یا گزیده ای از کتابهای این بزرگواران در ذهنتان نقش بسته بود و در زندگیتان تاثیر گذاشته بود را برای این بخش از سایت ارسال کنید تا این مطلب خوب بیشتر نشر پیدا کند. حتی همین سخنرانی اساتیدمون در شبهای ماه مبارک فرصت خوبیه تا هرجاشو یادتون موند و پسندیدید از طریق این بخش از سایت دیگران روهم بهرمند کنید. خلاصه هر حرف خوبی که از هرجا وهرکس یادگرفتیدیا خودتون روش فکر کردید میتونید اینجا به اشتراک بزارید خیلی هم مهم نیست که بجای معمار، نجار توذهنتون باقی مونده باشه! مهم اینه که اون حرف خوب رو نشرش بدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی