شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۵ ق.ظ
ارزش شیعه (قسمت نهم)
حدود شدید
حدودی که در اسلام برای این عمل شنیع تعیین شده یکی از موجبات جلوگیری از شیوع آن است که در ضمن پنج فرع بیان می شود:
1-اگر کسی با یکی از محارم نسبی خود مانند: خواهر،دختر،عمه،خاله،دختر برادر،دختر خواهر زنا کند باید او را کشت.
2-اگر کسی شخصی را ببیند که با زنش زنا می کند و می داند از ضرر ایمن است می تواند هر دو را بکشد.
3-هرگاه کافری با زن مسلمانی زنا کند یا مسلمانی که سه دفعه حد زنا خورده در مرتبه چهارم باید کشته شود.
4-مردی که زن عقدی دائمی حاضر دارد اگر با این وصف با زن بالغه ای زنا کند باید او را سنگسار نمود.
5-هر گاه زنا کننده محصن نبوده حدش یکصد تازیانه است.
بدانید:
1-اگر کسی با زنی که شوهر داشته زنا کرد بر او حرام همیشگی است،یعنی اگر شوهرش بمیرد یا او را طلاق بدهد بازهم نمی تواند او را برای همسری بگیرد.
2-اگر کسی با زنی زنا کرد مادر و دختر آن زن بر او حرام می شود، یعنی نمی تواند با آنها ازدواج کند و محرم هم نیستند و همچنین زن مزبور بر پدر زنا کننده حرام می شود.
رأی و نظر شخصی
ازدواج دائم ، آرزوی جوانان ، که امروز او را برای آبروی دنیایمان ، خوب زینت کرده ایم دنیایی که فقط او را ، با به بدبختی کشاندن انسانها به بهشتی نازیبا تبدیل کرده ایم همه را فدا و فنا می کنیم حتی جوانان خود را ، و نمی دانیم با نرفتن راه پیامبر و تنها گذاشتن قرآن و تفسیر به رأی ، چه ضربه ای به عالم وارد می کنیم ضربه ای هول انگیز و جهنمی. ولی در این وضعیت وخیم ، قرآن راهکار دیگری را معرفی می کند تا انسان به رابطه نامشروع دچار نشود. راهکاری که امروز به او بدتر از زنا ، نگاه می شود و این همان قدرت جنگ نرم، علیه ماست که قرآن و سنت پیامبر تنهای تنها مانده و اگر کسی به دنبال آن باشد گویی جرمی نابخشودنی انجام داده است ، راهکاری که نابودیش را خلیفه دوم پایه گذاری کرد و ماهم نا باورانه ادامه دهنده راهش و مورد لعن الهی هستیم. ( اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد و آخر تابع له علی ذلک ) قرآن در قسمتی از آیه 24 سوره نساء می فرماید: و زنانی را که متعه « ازدواج موقت » می کنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. در ادامه آیه 25 همین سوره می فرماید:این ( اجازه ازدواج موقت ) برای کسانی از شماست که بترسند ( از نظر غریضه جنسی ) به زحمت بیفتند؛ و ( با این حال نیز ) خودداری ( از ازدواج با آنان ) برای شما بهتر است و در آیه 28 سوره نساء می فرماید: خدا می خواهد کار را بر شما سبک کند؛ و انسان، ضعیف آفریده شده ( و در برابر طوفان غرایز، مقاومت او کم ) است. به نظر شما تفسیر این آیات می خواهد چه چیزی را بیان کند. در تفسیر نمونه، جلد سوم ، صفحه 373 آمده است: آیه 24 ، اشاره صریحی به جواز ازدواج موقت دارد؛ چنانکه در روایات اهل بیت(ع) نیز برای اثبات ازدواج موقت به این آیه استناد شده است. از امام باقر(ع) نقل شده که در پاسخ شخصی به نام عبدالله بن عمیر لیثی درباره متعه فرمود:« خداوند آن را در قرآن و بر زبان پیامبرش حلال کرده و تا روز قیامت حلال است.» تاریخ نشان می دهد که ازدواج موقت در زمان پیامبر(ص) جایز بوده و مسلمانان به راحتی به آن عمل می کردند و عمربن خطاب ، خلیفه دوم ، به رأی و نظر شخصی خود، از آن منع کرد. با کمی دقت و تأمل در ساختار وجودی انسان روشن می شود که ازدواج موقت یک ضرورت اجتماعی است. این یک قانون کلی و عمومی است که اگر به غرایز طبیعی انسان به صورت صحیح پاسخ گفته نشود، برای اشباع آن متوجه رابطه نامشروع خواهد شد. بنابراین راه صحیح این است که غرایز را از طریق معمول ارضا و از آنها در مسیر سازندگی بهره برداری کنیم. اکنون این سؤال پیش می آید که در بسیاری از شرایط و محیط ها ، افراد فراوانی در سنین خاصی قادر به ازدواج دائم نیستند یا افراد متأهل در مسافرت های طولانی یا مأموریت ها با مشکل ارضا نشدن غرضه جنسی روبرو می شوند و این مشکل، به ویژه در عصر ما که سن ازدواج بر اثر طولانی شدن دوره تحصیل و مسائل پیچیده اجتماعی بالا رفته و کمتر جوانی می تواند در سنین پائین ، یعنی در داغ ترین دوران غریضه جنسی ، اقدام به ازدواج کند و عملا شکل حادتری به خود گرفته است حالا با این وضع چه باید کرد؟ آیا باید راه خلیفه دوم را رفت و مثل راهبان بود یا این که آنها را در برابر بی بندوباری جنسی آزاد گذاشت؟ معلوم نیست آنها که هم با ازدواج موقت و هم فحشا مخالف اند، چه جوابی برای این سؤال دارند؟ ازدواج موقت ، نه شرایط سنگین ازدواج دائم مانند تهیه خوراک ، پوشاک ، مسکن و... را دارد که با نبود تمکن مالی یا اشتغالات تحصیلی و مانند آن نسازد و نه زیان های فجایع جنسی و فحشا ، مانند فرزندان نامشروع و بی سرپرست ، را دارد؛ زیرا فرزندانی که از طریق ازدواج موقت بدنیا می آیند ، دارای همان حقوق فرزندان ازدواج های دائم مانند خرجی ، ارث و ... هستند. جالب است بدانید امام هادی و امام زمان علیه السلام خود متولد اینگونه ازدواج ( امروزه ازدواج موقت - گذشته در اختیار گرفتن کنیزان )هستند.امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرموده اند که اگر خلیفه دوم ازدواج موقت را حرام نمی کرد در اسلام یک زنا هم اتفاق نمی افتاد..! باید بدانیم که امروز طبق آمارها حدود دومیلیون مطلقه به غیر از دختران جوان در کشور داریم که هم احساس دارند و هم نیاز. یعنی اگر جامعه زنان در کشور چهل میلیون نفر باشند نتیجه این است که هر بیست نفر یک نفر ، نیاز شدید مالی ، احساسی و جنسیتی دارد و عدم ازدواج موقت یعنی اجازه به فساد کشاندن جامعه اسلامی که همه ما را شدیداً مسئول می دارد...! بزرگ ترها ، آیا می توانید این حدیث نبوی را خود معنی کنید:« غیرت برای مردان ایمان و برای زنان کفر است. »
نوبسنده: استاد داوود مهاجر جوان
۹۳/۰۳/۲۴