سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱ ق.ظ

فرهنگ کار جمعی(شماره3)

به نام خدا

آفت هایی که مانع موفقیت کارجمعی می شوند :

ضعف آموزش

اگردرحال حاضرمی بینیم کارهای جمعی وگروهی درجامعه ما نهادینه نشده وموفق نیستند باید ریشه آن را درآموزش های دوران کودکی افراد جستجوکرد .

چنانچه شما هم به خاطرات زمان کودکی ونوجوانی خود رجوع کنید بعید می دانم چیزی را به یاد آورید که حکایت از یک آموزش برنامه ریزی شده و هدفمند دراین خصوص باشد . نه تنها چنین نیست بلکه بعضی از بازی ها و رفتارهایی که کودکان با آن مواجه هستند عملاً تشویق به تلاش برای رسیدن به منافع شخصی بوده ودرتعارض با کارهای گروهی است . به عنوان مثال یکی از اولین بازی هایی گروهی که کودکان ما یاد میگیرند همان است که دو یا جند نفر دور یک صندلی میچرخند وبا اعلان مربی کسی که زودتر صندلی را تصاحب کند بعنوان برنده بازی شناخته مشود . حال سئوال این است که این چه بازی گروهی است که هرفردی باید به فکر منافع شخصی خود باشد ؟ آیا میشود انتظار داشت کودکانی که به این ترتیب رشد میکنند وبسیار نامحسوس و ظریف روحیه خودکامگی را تجربه می کنند دریزرگسالی درکارهای گروهی موفق باشند . آیا غیر ازاین است که یکی از آسیب های کارهای گروهی توجه محض هریک ازافراد گروه به منافع شخصی خودشان است و الا غیر . واین یعنی تعارض در آموزش و عمل . نمیشود افراد را برای رسیدن به منافع شخصی تشویق به کار جمعی کرد . فرد باید یاد بگیرد که منافع شخصی او درگرو منافع جمع استنه برعکس .

برگردیم به همان بازی دوران کودکی که از آن یاد کردیم ، آیا نمیشود با تغییر نوع صندلی این بازی را طوری طراحی کنیم که به محض فرمان مربی برای نشستن روی صندلی ،بازنده گان بازی کسانی باشند که فرد جامانده را کمک نکرده اند تا او هم روی صندلی یا نیمکت جایی را هرجند به سختی و زحمت برای نشستن پیدا کند . با کمی دقت میتوان مثالهای متعدد دیگری ازاین دست را که درزمینه بازی و تحصیل به غلط به کودکان آموزش داده میشود بیان کرد .

بنابر این به نظر میرسد کارشناسان و متخصصینی که درزمینه آموزش کودکان کارمیکنند باید بیشتر به این موضوع توجه کنند وازهم اکنون به فکر نسلهای آینده باشند .  


                                                        نویسنده: مهندس محمدرضا ایزدی

 

 

نظرات (۱)

سلام آقای ایزدی . 
من همیشه مطالب شما رو پیگیری میکنم . 
از این که افرادی مثه شما پیدا می شن و به این چنین مباحثی توجه دارن واقعا خوشحالم . 
پاسخ:
سلام و سپاس از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی