سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۹ ب.ظ

فرهنگ کار جمعی (شماره2)

به نام خدا

آفتهایی که مانع موفقیت کارجمعی میشوند

درک ناصحیح از اهداف کارگروهی :

یکی از عواملی که درکارگروهی ایجاد اشکال میکنددرک اشتباه از اهداف کارگروهی است لذاوقتی قراراست کاری به صورت جمعی انجام شود مستلزم اینست که درهمان ابتدای فعالیت اهداف وخط مشی مورد نظر برای افرادی که قصد همکاری با آن گروه را دارند به خوبی تبیین شود و درخصوص جنبه های مختلف کار ومسیری که قرار است برای رسیدن به اهداف طی شودروشنگری شود .

چه بسیار افرادی که درشروع یک فعالیت جمعی با انگیزه زیاد برای همکاری اعلام آمادگی میکنند اما پس از ورود به عرصه کارو تلاش جمعی متوجه میشوند که تلقی آنها از نوع کارواهداف مورد نظر با سایر اعضای گروه متفاوت است .

دست یافتن به یک هدف کلی ممکن است نیازمند رسیدن به اهداف مقدماتی و کوچکتر باشدْ لذا هرچه بهتر بتوانیم هدف را شناسایی واجزای آن را برای اعضای گروه معین کنیم افراد گروه که هریک از توانائیها و تخصصهای خاصی برخوردارهستند بهترمی توانندایفای نقش کنند و گروه را دررسیدن به هدف اصلی یاری دهند.   

بعنوان مثال فرض کنید ازشما برای همکاری با یک کارگروه که هدف اصلی آن " کارفرهنگی " عنوان شده است ْ دعوت بعمل آمده .بدیهی است که اگرشما صرفا" به خاطر علاقه به کارهای فرهنگی به این دعوت پاسخ مثبت دهید درادامه راه با مشکل مواجه خواهید شد چراکه با توجه به گسترگی کارهای فرهنگی مهم است که کدام بخش مورد نظرگروه است و آیا توانائیها؛علایق واعتقادات شما با آن فعالیت سنخیت دارد یا خیر ؟

 


                                                      نویسنده: مهندس محمدرضا ایزدی

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی