سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ق.ظ

ارزش شیعه (قسمت ششم)


چگونه دلمان پاک باشد ، ظهور کرد

جالب است که بعد از مصلوب شدن حضرت عیسی علیه السلام ( به اعتقاد باطل نصرانیان ) ، روزی شخصی یهودی و شیطان صفت ، که نامش فائول و کارش کشتن نصرانیان بود در میان پیروان این پیامبر بزرگ حاضر شده و اعلام کرد در میان راه حضرت عیسی را دیده و به او فرموده است که به جای کشتن پیروان من ، چرا آنها را هدایت نمی کنی. من پذیرفته و برای هدایت شما آمده ام. این شخصیت ملعون ، انجیل دروغین خود را  به جای انجیل برنابا که اصیل و پاک است در اختیار پیروان حضرت عیسی علیه السلام قرار داد که امروز در میان بیش از 80 انجیل نوشته شده ، محبوب ترین است و به لوقار معروف است. کتابی با عقاید باطل ، که پیراوانش را تنها به عقیده داشتن بدون عمل تشویق می کند همان چیزی که امروز در میان مسلمانان تزئین یافته و به جمله دلمان پاک باشد تغییر واژه پیدا کرده است.


خوب است در این زمینه به این عبارت قرآنی توجه کنید : «وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ مَا کَانُوا۟ یَعْمَلُونَ» و شیطان آنچه را انجام می دهند برایشان زینت کرده است. پیام این آیه پیست؟ توجیهات ما برای گناه ، زینت های شیطان است.
بله گناهان ما زیبایی و لذتی ندارند ، فقط توسط شیطان ، ظاهرش آراسته می شود. یعنی درست مانند یک بشکه لجن است که توسط شیطان روی آن یک لایه ی نازک عسل کشیده شده است و ما اگر بصیرت نداشته باشیم و وابستة شیطان باشیم فقط لایه عسل را می بینیم و با رفتن به سمت آن مجبوریم تمام بشکه را سر بکشیم.
آری عزیزان! اگر در گناه و عمل شیطانی عوضِ نگاه کردن به ظاهر جذاب آن ، عمق کثیفی آن را بنگریم هرگز به سمت آن نمی رویم مثلاً : روابط دختر و پسر که معضل جامعه ی امروز ماست و لبّ کلام:
وقتی شیطان ، عنوان این رابطه ی کثیف را برای ما تغییر داده است و عنوان «دوستی» بر آن نهاده ، آن را برای خود توجیه پذیر می کنیم در واقع این واژه ی «دوست» که واژه ای مثبت و زیباست ، لایه عسلی است که در سطح این بشکه لجن به چشم می آید و آن را تزئین کرده است و کثافات آن را برای ما مخفی کرده است ، مخصوصاً که ما اصلاً قرآن نخوانده ایم تا کثافات این رابطه را بفهمیم . حال به قرآن بر می گردیم تا با چراغ هدایت آن ، بهتر ببینیم :

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن


قرآن در آیه 25 سوره ی نساء خطاب به پسران مؤمنی که می خواهند ازدواج کنند می گوید:« مُحْصَنَٰتٍ غَیْرَ مُسَٰفِحَٰتٍ وَلَا مُتَّخِذَٰتِ أَخْدَانٍ » : زنان پاکی که بدکاره نباشند و اهل روابط پنهانی با نامحرم نباشند.
یعنی بر اساس این آیه دخترانی که اهل رفاقت پنهانی با نامحرم اند(یعنی همین هایی که آن ها را دوست دختر خطاب می کنیم)هم ردیف زناکارانند و ازدواج با آنها حرام است.
تعجب کردید؟

بله باید هم تعجب کنید ! چون متاسفانه خیلی ها از این آیه بی خبرند. بگذارید یک آیه هم برای پسران بیاوریم :قرآن در آیه ی 5 سوره ی مائده می فرماید:
«مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلَا مُتَّخِذِیٓ أَخْدَانٍ» : مردان پاکی که بدکاره نباشند و اهل رفاقت پنهانی با نامحرم نباشند.
یعنی پسران یا مردانی که اهل رفاقت پنهانی با نامحرمند (یعنی همان هایی که دختران ، آنها را دوست پسر می نامند، هم ردیف زناکارانند و ازدواج دختران مومن و مسلمان با آنها حرام است..!  بله حرام است..! چون قرآن نهی کرده است!
این بحث را تطبیق می دهیم با آیه ی 26 سوره نور که می فرماید:
«الْخَبِیثَٰتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَٰتِ وَالطَّیِّبَٰتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَٰتِ»:
زنان ناپاک برای مردان ناپاک و مردان ناپاک برای زنان ناپاک ، و زنان پاک برای مردان پاک و مردان پاک برای زنان پاکاند.
شاید در اینجا شهبه ای به ذهنتان بیاید که : پس چرا فرعون همسری داشت که یکی از زنان برتر عالم شمرده می شود و حضرت لوط پیامبر همسری داشت که همراه قومش عذاب شد؟ اشتباه نکنید هیچکدام از آن دو نفر فاسد اخلاقی نبوده اند ، نه فرعون و نه همسر لوط. فرعون فرمانروایی ستمگر بود و همسر لوط ، همسری نافرمان که در اثر لجاجت با حضرت لوط از قوم گنهکار او حمایت کرد و لایق عذاب شد. در هیچ جای قرآن این دو فرد ، اهل فساد اخلاقی معرفی نشده اند. بله در هیچ جای قرآن تناقض وجود ندارد!
سوال دیگری که به ذهنتان می آید این که ما کسانی را میشناسیم که ناپاکند اما همسر پاک دارند ، آیا این خلاف سخن قرآن نیست؟

ادامه دارد...


                                            نویسنده: استاد داوود مهاجرجواناستاد داوود مهاجرجوان

نظرات (۳)

خیلی آموزنده بود
پاسخ:
سپاس از شما
سلام.ازدیدگاه جالبی نگاه کردید....برایم آموزنده وجالب بود

مطلب مفیدی بود. ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی