سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۴۹ ب.ظ

گلی از بهشت (قسمت اول)

بسمه تعالی

پیامبر رحمت(ص): فرزند صالح گلی از گل های بهشت است.

مقدمه: جامعه باز

امروزه ما در جوامعی زندگی می کنیم که پیشرفت چشمگیر و روزافزون علم و فراگیر شدن وسایل ارتباط جمعی باعث شده است تا ارتباط انسان فراتر از مرزهای مناطق جغرافیایی زندگی او بشود.

به طوری که در هر لحظه ای که اراده کند، می تواند با فرسنگ ها فاصله از محل زندگی خود ارتباط برقرار کند. زندگی در چنین جامعه ای که اصطلاحاً به آن « جامعه باز » گفته می شود بسیار متفاوت از جوامع گذشته می باشد که چنین حجم وسیعی از وسایل ارتباط جمعی در آن نبود و انسان های هر جامعه ای با فرهنگ و آداب و رسوم خودشان زندگی می کردند. در جوامع گذشته، هر آنچه در خانواده ها گفته می شد، بدون چون و چرا و بدون هجمه از سایر جوامع، پذیرفته می شد و اوضاع مثل امروز نبود. بنابراین وقتی زمینه های ارتباطی که در عصر حاضر بسیار زیاد شده است،بحث تربیت، با سختی و دشواری های زیادی روبرو خواهد بود.

سوال اینجاست که درمیان این هجمه ی رسانه ای و وسایل زیاد ارتباط جمعی ما چه کاری می توانیم انجام بدهیم تا فرزندانمان از آسیب های آن ها در امان بمانند؟! به عنوان مثال در سال 2011 از میان 800 دانش آموز دبیرستان دخترانه ای در شهر منفیس آمریکا، 90 نفر از آن ها باردار شده اند. وقتی در مصاحبه از آنان سؤال می شود که چرا به چنین اتفاقی تن دادید، در جوابشان این اتفاق را بسیار طبیعی جلوه می دهند. ما چگونه می توانیم فرزندانمان را از آثار نامطلوب چنین هجمه های فکری و ضد فرهنگ خودمان نجات دهیم؟!
سؤال دیگری که مطرح است این است که آیا من واقعاً می خواهم فرزندم را خوب تربیت کنم؟!

شروع، قبل از تولد

مهم ترین کاری که قبل از تربیت فرزند و برای سهولت در امر تربیت باید رعایت شود، اقدامات قبل از تولد فرزند است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) قبل از ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مدت چهل روز از حضرت خدیجه دور بودند و در غار حرا روزها روزه می گرفتند و شب ها به عبادت مشغول بودند و غذای بهشتی تناول می کردند و مراقبت داشتند. خداوند حضرت زهرا را بعد از 19 سال که از ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه گذشته بود، به آن ها هدیه داد. وقتی پیامبر که انسانی معصوم است قبل از انعقاد نطفه چنین مراقبت هایی می کند، تکلیف ما روشن است که باید چه کارهایی انجام دهیم!

حداقل کاری که پدر و مادر باید قبل از انعقاد نطفه انجام دهند، مراقبت از بطن و بصر و سمع می باشد. پدر و مادر هر دو با هم باید مراقب خوردنی ها، شنیدنی ها و دیدنی ها باشند و مقید باشند که غذاهایی که کراهت دارد را نخورند، به هر جایی نروند، هرچیزی را نشنوند و...بعد از منعقد شدن نطفه بیشتر مراقبت ها متوجه مادر است و پدر باید او را همراهی کند.

ادامه دارد...


                                    نویسنده: حجت الاسلام احسان مرادنژادحجت الاسلام احسان مرادنژاد

 

 



نظرات (۱)

منتظر ادامه مطلبتون هستیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی