سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴ ق.ظ

نه از مریخ نه از ونوس(قسمت سوم)

عدم ازدواج

بسمه تعالی

(این مقاله که به صورت سریالی تقدیم می شود،به طور کامل در ویژه نامه عصرانه روزنامه قدس در تاریخ 3 اردیبهشت 1393 با عنوان نه مریخ، نه ونوس، همسرداری به سبک فاطمیون منتشر شده است)
البته می دانم که این نوشته آراستگی ادبی یک کتاب روانشناسی را ندارد.می دانم جملاتم عریان است و متفاوت! می دانم نباید ابتدای کتابی را که می خواهد از زندگی صحبت کند،با بوی قبرستان آمیخت! ولی شما هم قبول کنید که این متن با بسیاری از نوشته های روانشناسی فرق می کند.

اینجا دیگر صحبت از جذب قشر به اصطلاح خاکستری جامعه نیست. اینجا صحبت از فریاد دل است. حرف یک درد است، دردی که به جان زندگی بسیاری از جوانان ما افتاده و سعی دارد زندگی های پاک آن ها را تخریب کند. حتماً شما هم انتظار ندارید کسی که درد می کشد، با متانت، آرام و همراه با استعاره و تشبیه سخنی بگوید؟!

می خواهم سریع و صریح کنار گوش دلتان فریاد بزنم و چون صدای خودم هم در نمی آید و خفه است از نطق ناطقان تاریخ مدد گرفته ام تا بگویم و بنویسم.

بگویم و بنویسم از همسرانی که هرگز در هیچ کدام از دوره ها و کلاس های شلوغ روانشناسی شرکت نکرده بودند، غالباً مدرک روانشناسی نداشتند، قورباغه شان را قورت نداده یا نبوسیده بودند ، هرگز به دنبال کسی که پنیرشان را جابجا کرده بود نبودند، سوپ جوجه ای اگر گیرشان می آمد به دیگران می بخشیدند و خودشان به همان نان و پنیر قناعت می کردند. مریخ و ونوس را هم فقط در حد کتاب های علوم مدرسه می شناختند، ولی آن قدر زندگی شان عاشقانه بود که امروز وقتی فقط وصفش را می شنوی حس پرواز به خود می گیری، چه برسد به اینکه لمسش کرده باشی!

آن ها باور کرده بودند که نه مردانشان مریخی اند و نه زنانشان ونوسی! بلکه همگی مرغ باغ ملکوتند و چند روزه دنیایشان، قفسی است که بالهایشان را برای پرواز تا بی کران آسمان می بندد.

باور کنید که این همسران، تافته جدا بافته ای نیستند، این ها همان همرزمان پدران شما هستند و بچه محل هایی که امروز نامشان روی تابلوی کوچه منزلتان نوشته شده است. این ها همان آشنایان قدیمی اند که از جنس خودمان بودند ولی آرام آرام در حال تبدیل شدن به اسطوره های افسانه ای هستند و قرار است فقط در کتاب ها و کنگره ها و موزه ها بمانند. تو که به دنبال چشیدن طعم خوش زندگی، هر از چندی بهشت کوچک شهدای شهر و محله ات را سیر می کنی، اگر گوش دلت را باز کنی، خواهی شنید که حرف آن ها این است اگر بندگی را آموختی، حتماً همسر داری، مدیریت، ارتباط مؤثر، فروشندگی، تربیت فرزند و تمام تکنیک های روانشناسی صحیح عالم را خواهی آموخت. چون که صد آمد نود هم پیش ماست! ولی اگر فقط همسرداری را آموختی، معلوم نیست که نتیجه آموخته هایت، بندگی هم باشد و حتی معلوم نیست که اصولاً همسرداری منهای بندگی، همسرداری موفقی هم باشد و آرامش حقیقی را به زندگیت هدیه کند.

ادامه دارد...


                           نویسنده: حجت الاسلام هاشمی محجوبحجت الاسلام سید مصطفی هاشمی محجوب

نظرات (۲)

با سلام ، خیلی ممنون از مطلب زیباتون استاد گرامی .

شادی روح شهدا صلوات

پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام. این خیلی خوبه که ما یک نگاه نو و تازه به زندگی شهدا بها بدیم. خدا خیرتون بده. انشاالله موفق باشید
پاسخ:
سلام و سپاس از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی