سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴ ق.ظ

ارزش شیعه(قسمت چهارم)

(این مقاله که به صورت سریالی تقدیم می شود،به طور چکیده در ویژه نامه عصرانه روزنامه قدس در تاریخ 3 اردیبهشت 1393 با عنوان مادر آینده منتشر شده است)

تخریب خانواده شیعه (قسمت سوم)

سؤال: چگونه باید عمل کرد؟

ابتدا خانواده های کم ریشه و سست اعتقاد را هدف قرار دهید ، آن هایی را که تجمّل و خودنمایی و مصرف گرایی ، بزرگترین ارزش زندگیشان است ، از آنهایی شروع کنید که استعداد بیشتری در غرب گرایی دارند. با کلاس، متمدن و روشنفکرشان بخوانید ، ادبیاتشان را هم تغییر دهید.

غرب زده که شدند ، نقاط قوّت غرب را مخفی کرده ، نقطهی ضعف آن را برایشان الگو کنید. کشور جهان سومی اجازه ندارد رشد علمی و صنعتی غرب را الگوبرداری کند. نباید پیشرفت صنعتی و هسته ای بکند ، جلویشان را با ترور و تحریم بگیرید امّا در مقابل ، آنچه به سر خانواده های ما غربیها آمده ، تقدیمشان کنید:

« فساد و فحشاء و بی بند و باری و از هم پاشیدن خانواده و انحراف و انهدام نسل »

خانواده های ریشه دار را هم رها نکنید. در تنگنا قرارشان دهید. ارزش هایشان را به باد تمسخر بگیرید ، اُمُّلِشان بخوانید. عقب ماندهشان بنامید. آن قدر تحت فشار فرهنگ غرب قرارشان دهید تا خسته شوند و از ارزش هایشان کوتاه بیایند ، یا حدّاقل دفاع نکنند و بگذارند ما کارمان را بکنیم. جوّ عمومی جامعه را هم در نظر بگیرید ، در محافل عمومی و خصوصی آن قدر مباحث اقتصاد و سیاست را مطرح کنید تا مردم ، از فرهنگ فراموش کنند. آن قدر ظواهر زندگی آن ها را پردامنه و پرهزینه کنید که از عمق و باطن حیات انسانی و اسلامی خود غافل شده و وقت و سرمایه ای برای پرداختن به آن نداشته باشند.

سؤال: به کجا شبیخون بزنیم؟

به عقاید دینی نوجوانان و جوانان - ارزش های اجتماعی- روابط محرم و نامحرم – حریم دختر و پسر.

با چه سلاحی؟

هالیوود ، سایت های اینترنتی ، فیسبوک و ماهواره!
از آخِری غافل نباشید. آری ماهواره! از همه کاراتر است. بقیه سلاح ها فقط حریم فرد را می شکنند ، سلاح کشتار جمعی نیستند ، حیای خانوادگی می ماند. هنوز گناه ، پنهانی و همراه با شرم است. به ماهواره بپردازید که کل خانواده به استقبال آن می آیند. دیگر نه پدر از دختر حیا میکند و نه دختر از پدر ، نه مادر از پسر و نه پسر از مادر. همه با بیشرمی مهمان ما می شوند. هم شبهه مطرح کنید هم سریال بسازید ، سریالهای بیش از 100 قسمت ، که قُبح هر عملی را بشکند. روابط نامشروع تمام اعضای خانواده در یک سریال ، برای خانواده تماشاگر ، اگر هم بلافاصله الگو نشود ، کم کم رویشان را باز می کند.
ماهواره را توجیه کنید تا جامعه بی بصیرت، بپذیرد ، به ذهن ماهواره داران القا کنید که برنامه های خوبش را نگاه کنند ، و شما سمّ مُهلک را چنان جاسازی کنید که به چشم نیاید. آنها جاهلتر از آنند که بتوانند سم را از آش مسموم جدا کنند. سم را در ترکیب آش به خوردشان دهید ، کار خودش را می کند. ظاهر آش را هم جذّاب کنید؛ با یک وجب روغن!
شُبهه را نیز فراموش نکنید در ذهن نوجوانانشان بیاندازید. بزرگترهایشان قدرت پاسخگویی ندارند چون از اسلام فقط اسم دارند و لا... . قرآن را هم از رو نمی توانند بخوانند چه رسد به فهم و تفسیر... .

سؤال: آیا ایرانی ها مقابله نخواهند کرد؟

نه ، نگران نباشید، بیشتر آنها همیشه دیر می فهمند. ایرانی بودن آنها بی ارتباط با اسطوره های آنها نیست. رستم، بزرگترین پهلوان آنها ، وقتی سهرابش را شناخت که پهلویش را دریده بود ولی فقط از اسلام شیعی آنها بترسید ، از قرآنشان که می گوید: «وَ لَا تَقرَبُوا الفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنها وَ ما بَطَنَ» :به مفاسد اخلاقی نزدیک نشوید چه در عمل و چه در نیّت. و از معصومین آنها که میگویند: «لا دینَ لِمَن لا حَیاءَ لَهُ» :دین ندارد ، کسی که حیا ندارد. این دو سرمایۀ گرانبها را که از پیامبرشان به ارث برده اند از آنها بگیرید ، تخت بخوابید! کارها بر وفق مُراد پیش میرود!
دوستان و برادران عزیزم مساله خیلی جدی تر از آنست که به شوخی بگیریم؛ فرو پاشی نظام مقدس خانواده ، شکستن قبح طلاق و طلاق های پی در پی اشخاص ، تربیت نشدن مادران پاک و پدران سالم و در نتیجه بوجود آمدن نسلی بزهکار ، بی صاحب و بی پدر و مادر ، بی شرم و بی آبرو ، افزایش میزان فسق و فجور و فحشا و فساد و قتل و اسیدپاشی و خودسوزی و خودکشی و خودفروشی و بسیاری معضلات دیگر که ضمیمهی آن خواهد شد ، زندگی آینده را به کام همه تلخ خواهد کرد و جهنمی خواهد ساخت که تر و خشک با هم بسوزد ، ناپاکان و سست اعتقادان در آتش بی آبرویی و رسوایی خانواده خود ، طلاق فرزندان ، قتل و خود کشی آنها  وغیره خواهند سوخت و پاکان و معتقدان در آتش نا امنی در مجاورت ناپاکان. این جهنم حقیقتی است که شعله هایی از آن هم اکنون بعضی شهرهای بزرگ را در برگرفته و جرقه هایش به شهرستان های مذهبی هم رسیده و در حال شعله ور شدن است.


                            نویسنده: استاد داوود مهاجرجواناستاد داوود مهاجرجوان

نظرات (۲)

بسیار عالی بود باتشکر فراوان
پاسخ:
سلام و سپاس از حضورتون

دعای عالیه المضامین را از دست ندهید

باید گفت در این دعا انسان هر چه خیر دنیا و آخرت است را ریز به ریز از خداوند طلب می کند و ثابت بودن نعمت های طلب کرده را نیز می خواهد و البته معصوم مورد زیارت را نیز شفیع خود قرار می دهد

amooze.blog.ir

پاسخ:
سلام و سپاس از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی