سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۳۱ ب.ظ

سبک زندگی شغلی (قسمت پنجم)

سبک زندگی شغلی

به نام خدا

چند توصیه درمواجه با پیشنهادهای شغلی :

1 – پرهیز ازعجله درتصمیم گیری :

وقتی ازطرف شخصی بعنوان کارفرما یا نماینده او به ما پیشنهاد شغلی میشود ، باید توجه داشته باشیم که درمرحله اول ملاک مادرقبول یارد آن پیشنهاد ظواهری نباشد که درمعرض آن قرارگرفته ایم .

  چه بسیارند افرادی که درمواجه با ساختمان ودفترکارشیک اداره،سازمان، شرکت یا کارخانه ویا مواجه با افرادی با ظاهر آراسته وبیان زیبا ، مجذوب شغل پیشنهادی میشوند و بدون توجه به توانائیها ، علایق و شرایط خود ویا عدم توجه به جنبه های مختلف شغل و محیط کاری که با آن مواجه هستند سعادت وخوشبختی خود را دردستیابی به آن شغل و کارمی بینند ویا برعکس خیلی وقتها صرفا" بخاطر نپسندیدن ظواهر امر از پذیرفتن مسئولیت و شغل پیشنهادی سرباز میزنند .

اشتباه نشود منظور این نیست که موارد فوق هیچ اهمیتی ندارند ، قطعاً کارکردن دریک محیط آراسته وتمیز و شیک لذت بیشتری برای ما بد نبال خواهد داشت ، اما قبل ازآن مهم است که به معیارهایی که بر اساس مطالب قبل برای شغل خود درنظر گرفته ایم هم توجه داشته باشیم  

چه بسا درحاشیه مصاحبه ها و مذاکرات موضوعاتی مطرح میشود که ممکن است ما راتحت تاثیر قرارداده ومارابه سمت تصمیم گیری های عاطفی ، احساسی و یا هیجانی سوق دهد ، لذا باید توجه داشت که به هیچ عنوان سریع قضاوت و تصمیم گیری نکنیم وفقط درکمال احترام وادب این جلسات را پشت سربگذاریم وتصمیم گیری نهایی را به فرصتی دیگر موکول کنیم .

2 – اهمیت دوره همکاری آزمایشی :

هیچگاه درمواجه با استقبال کارفرما ازهمکاری شما با او یا سازمان مربوطه ، تعهد قطعی مبنی بر همکاری طولانی مدت یا مادم العمر ندهید بلکه یک دوره آزمایشی را بصورت توافقی برای یک الی سه ماه درنظر بگیرید و هرگونه تصمیم جدی را به فرصتهای بعد از این دوره موکول کنید تا این زمان فرصتی باشد برای اینکه :

-       وظایف محوله را بیشتر و بهتر بشناسید.
-   
توانائیهای جسمی و ذهنی وعلاقه مندیتان را دررابطه با مسئولیت واگذار شده               بسنجید.
-     
با اخلاق و روحیه مدیران وسایر همکاران محل کاربیشتر آشنا شوید .

-    
با آینده شغل پیشنهادی و مسیر رشد درآن حرفه بیشتر آشنا شوید.

3 – نگاه ویژه به شغل پیشنهادی :

اگر شغل پیشنهادی ازمعیارها وشرایط لازم خصوصا" ارزشهای مورد نظر شما که درطول مطالب قبل به آن اشاره شد برخورداربود ، صرفا" بخاطر تفاوت ناچیزدرحقوق درخواستی شما و حقوق پیشنهادی کارفرما ، فرصت ایجاد شده را ازدست ندهید وبا قبول شغل پیشنهادی ازآن بعنوان سکوی رشد و تعالی خود کمک بگیرید .

همانطور که قبلاً گفته شد همواره به یادداشته باشسید کسی که شاغل است فرصتهای بیشتروبهتری برای یافتن شغل جدیدو یا ارتقاء درشغل فعلی خود خواهد داشت .

انشاءالله درشماره بعد به رضایت شغلی وعوامل موثردررضایت شغلی خواهیم پرداخت.


               نویسنده: مهندس محمدرضا ایزدی مهندس ایزدی

نظرات (۱)

از توضیحات خوبتون تشکر می کنم.نزدیک بود با هیجان زدگی ,شغلی رو صرفا به خاطر حقوقش قبول کنم که چون وقت من رو می گرفت و من رو بی جهت به خودش نمی تونستم شغلی رو که حالا دارم پیدا کنم.شغل کنونیم متناسب با رشته و استعدادم هست و برای همین هم راه ورود به بازار کار همون برام باز شده الحمدلله که خیلی بهتر از اون حقوق مقطعی بود.

ممنون از راهنماییهاتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی