سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷ ق.ظ

سبک زندگی شغلی(قسمت دوم)

سبک زندگی شغلی

 

عوامل موثر درانتخاب شغل

1 – طبقه بندی ارزشها :

ارزشهای هرشخص تکیه گاهی برای انجام یا عدم انجام کاراست وطبقه بندی این ارزشها تعیین کننده اولویت ودرجه اهمیت کارها برای شخص هستند .

ارزشهای شخص می توانند موارد بسیاری ازجمله خانواده ، پول ، استقلال ، سلامتی و ...... باشند .

بعنوان مثال برای تصمیم گیری بین دو موضوع " الف " و " ب " اگر انتخاب اول ما گزینه " الف " و انتخاب دوم ما گزینه " ب " باشد به این معنی است که من میخواهم به " ب " برسم اما نه به قیمت از دست دادن یا لطمه زدن به گزینه " الف " .

بنابراین قبل از هرتصمیمی برای انتخاب شغل باید تکلیف خودرابا سایر ارزشهایمان مشخص کنیم تادرمیانه راه و درزمانهایی که نیاز به تصمیم گیریهای جدی برای انجام وظایف شغلیمان داریم دچارتردید و دودلی نشویم .

فرض کنید فردی ارزشهای خود را به ترتیب اهمیت اینگونه تعریف کند :

ایمان به خدا – شغل پردرآمد – سلامتی – ازدواج موفق و .......

معنی این اولویت بندی این است که چنین شخصی حاضر است برای کسب شغل پردرآمد ازسلامتی خودصرفنظرکندوبه ازدواجی که میداندبه صلاحش نیست تن دهد ، طبیعی است انسان عاقل اینگونه نمی اندیشد لذاضروری است قبل از هراقدامی به ارزشهاوطبقه بندی آنها پرداخته شود .

2 – توانائیهای ذهنی :

هرشغلی به سطحی از رشد ذهنی و ضریب هوشی نیاز دارد . انتخاب شغلی که انجام آن نیازمند هوش واستعداد بالایی است برای کسی که فاقد این میزان ازتوانایی است نتیجه ایی جزخستگی ، بی رغبتی به کار،رفتارهای غلط ودرنهایت ایجاد محرومیتهای فردی واجتماعی بدنبال نخواهدداشت .

ازطرفی اگرشخصی که ازهوش واستعدادبالایی برخورداراست شغلی راانتخاب کندکه به توانایی ذهنی کمتری نیازداردبازهم نتیجه آن خستگی و بی رغبتی خواهد بود . بنابراین برای آنکه فرد بتواند به رضایت شغلی مطلوب برسد ، توجه به تناسب شغل انتخابی و سطح توانایی ذهنی موردنیاز آن و اینکه خوددرچه سطحی ازاین توانایی است ضروری می باشد .

(ادامه دارد...............)



 

 مهندس ایزدی

                                                          نویسنده: مهندس محمدرضا ایزدی


 

 



نظرات (۱)

سلام. ممنون اقای ایزدی. من منتظر مطالب هر هفتتون هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی