سبک زندگی

متفاوت بیاندیشید،متفاوت زندگی کنید.ناب ترین نکات پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اساتید و کارشناسان روانشناسی دینی.جایی برای به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و احساسات.پرسش و پاسخ ازدواج،معرفی کتاب،کافه کلیپ و...
برکت سايتمون
انگيزمون
انتظار داريم اهل فکر و اهل نظر در مراکزي که مي‌توانند و اهليت و صلاحيت اين کار (پرداختن به مسأله‌ سبک زندگي) را دارند، دراين زمينه کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند
مقام معظم رهبري
ایستگاه چندرسانه ای
محصولات جديدمون
همراهان سايتمون
مدير موسسه:
استاد مهدي عدالتيان
مدير واحد:
استاد سيد مصطفي هاشمي محجوب
و اساتيد گرانقدر حجج اسلام:
فلاح، علي اکبراسکندري، حکيم زاده، صنايعي، امين نيا، مرادنژاد،غلامي، يادگاري،بابایی.
و اساتيد عزيز آقايان:
دکتر بهرام مقدسي، دکتر عليرضا سپهري، مهندس محمدرضاايزدي،داود مهاجر، مجيد عليپور مقدم،مجتبي مهاجر،مهندس حسين وفابخش و استاد محترم سرکار خانم اماني.
سایر قسمتها
از اين که با ما همراه شده ايد،خوشحاليم (واحد سبک زندگي موسسه فرهنگي راه روشن)
امام حسین(ع):انسان بزرگ نیست جز بوسیله فکرش،شریف نیست جزبه واسطه رفتارش،وقابل احترام نیست جزبواسطه اعمال نیکش
دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۰۱ ب.ظ

سبک زندگی شغلی (قسمت دهم)

سبک زندگی شغلی


مشاوره شغلی

تا کنون به جنبه های مختلف بایدها ونبایدهای شغلی درقالب سبک زندگی شغلی پرداختیم که امیدوارم با همه نواقصی که وجودداشته مفید بوده باشد. دراین قسمت به نقش و اهمیت مشاوره شغلی می پردازیم چراکه هم به حکم عقل وهم به اعتبار آموزه های دینی درهمه امور ازجمله اشتغال نیازمند مشاوره هستیم .

درکتاب شریف غررالحکم فرمایشات زیبایی از امیربیان مولا علی علیه اسلام درخصوص اهمیت مشاوره آمده است که قبل از پرداختن به اصل موضوع به برخی از آنها اشاره میکنیم :

v      الاستشاره عین الهدایه

مشورت کردن عین هدایت ورسیدن به راه راست است .

v      المشوره تجلب لک صواب غیرک

مشورت کردن رای صحیح ودرست دیگران را به سوی تو جلب کند.

v      افضل الناس رایا من لایستفی من رای مشیر

برترین مردم دررای و اندیشه کسی است که ازرای و اندیشه طرف مشورت خود خویشتن را بی نیاز نداند.

درگذشته معمولا" افراد شغل خود را بصورت موروثی از پدران خود دریافت میکردند و چیزی به معنی انتخاب شغل بصورت امروزی وجود نداشت ، بنابراین مشاوره شغلی هم معنا و مفهومی نداشت ،اما امروزه بدلیل تغییروتحول اساسی درسبک زندگی انسانها وتنوع و پیچیدگی شغلهای مختلف وازطرفی نیازهای گسترده جامعه ، مشاوره شغلی بعنوان یک تخصص ونیاز مطرح ومورد توجه جویندگان شغل قرار گرفت .

میتوان مشاوره شغلی را ایجاد ارتباط بین استعدادها ، توانائیهای روحی وجسمی وعلایق افراد با شغل وحرفه ای که با این خصوصیات سازگاراست تعریف کرد .درحقیقت مشاوره شغلی مبتنی بر دو بخش اصلی است ، یکی شناخت شغلها و فعالیتهای مختلف و شرایط احراز آنها و دیگری اطلاع از قابلیتهای وتوانائیهای افراداست .

برای آنکه شخص بتواند به رشد لازم در زمینه کسب و کار و اشتغال دست یابد مشاوران اقداماتی را انجام می دهند ، یک برنامه بسیار مهم مشاوران شغلی برای دانش آموزان ، دانشجویان و افراد جویای کار طرح ریزی شغلی است. در فرآیند طرح ریزی شغلی به شخص کمک می شود در ابعاد ذیل رشد لازم را کسب کند:

1)      رشد اطلاعات و آگاهی فرد در زمینه دنیای مشاغل ، فرصت های شغلی، چگونگی کشف فرصت های شغلی

2) شناخت جنبه های شخصیتی خود در رابطه با اشتغال ، شناسایی مهارتهای عقلانی و هوش ، کشف استعدادها ، شناسایی ارزشهای فردی و سازمان دهی آن

3)  تدوین یک طرح قدم به قدم برای رسیدن به اهداف فوق

درپایان یادآورمیشوم این شماره آخرین بخش از مطالب تحت عنوان سبک زندگی شغلی بود که تقدیم شما همراهان عزیز شد وباعث خوشحالی خواهد بود اگرنقطه نظرات خود را اعلام فرمائید. امیدوارم بتوانم به لطف وعنایت خداوندبا مطالب دیگری درخدمتتان باشم .


                            نویسنده: مهندس محمدرضا ایزدیمهندس ایزدی

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی